duminică, 25 ianuarie 2009

Cartile acelea

Dragii mei, as vrea sa propun un micutz brainstorming dupa cum urmeaza:
Sunt convins ca sunt anumite carti ale copilariei si adolescentei fara de care nu se poate trai
(cel putin in conceptia mea). Haideti sa facem o lista cu toate acestea. Puteti lasa titlurile ca si comment si eu le voi pune pe lista. Sa incep cu cateva exemple, desi nu imi vin acum prea multe
chestii in cap.

Baietii din strada Pal de Molnar Ferenc
Romanul adolescentului miop de Eliade
Travesti de Cartarescu
Ciresarii
Agonie si Extaz de Irving Stone
Parfumul de Patrick Suskind
Orasul cu salcami si Accidentul de Mihail Sebastian

Avem opinii:

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (asta a zis-o Bella din Suedia)
Adam si Eva
Jules Vernes
paradisuri artificiale - baudelaire
Patul lui Procust, Enigma Otiliei
Micul Print
Procesul, Castelul - Kafka
32 de premianti
Elevul Dima dintr-a saptea
Nopti albe
Portretul lui Dorian Gray
Cismigiu & Company (Bajenaru)
Cel mai iubit dintre pamanteni
O mie si una de nopti
Cei trei muschetari - Dumas
Sherlock Holmes - Doyle
Idiotul
On the road de Jack Kerouac
Siddharta de Herman Hesse (asta a zis-o Ana din Croatia)
Maestrul si Margareta de Mihail Bulgakov
Pistruiatul - Jules Renard
Invitatie la vals - Drumes
Maytrei - Eliade
Jar - Rebreanu

8 comentarii:

BettyBoop spunea...

din perioada copilariei nu-mi amintesc sa-mi fi placut decat Jules Verne.. iar in adolescenta volumul preferat a fost "Adam si Eva", Liviu Rebreanu. mi-ai amintit de Orasul cu salcami Si Accidentul de Sebastian..great!

Delia spunea...

paradisuri artificiale-baudelaire
patul lui procust, enigma otiliei, micul print, kafka-procesul, 32 de premianti, elevul dima dintr-a 7-a, nostalgia-cartarescu, sotron-cortazar, portretul lui dorian gray, cismigiu et company...ma gandesc ca oamenii au gusturi diferite. eu as pune pe lista multe printre care si "eu et al" de alex tocilescu. don't shoot :)

cris spunea...

mentionez una singura: preda cu cel mai iubit dintre pamanteni:)

Unknown spunea...

Jules Verne (Copiii capitanului Grant); O mie si una de nopti (excelent pentru educatia sexuala, daca aveti o versiune completa); Cismigiu & Co (Bajenaru); Cei trei muschetari, Meur Dumas; Sherlock Holmes by Doyle.

Dragossh spunea...

The Secret! Cartea sau filmul. Trebuie neaparat citita\vazut. www.thesecret.tv
Alte carti care le citesc eu: The Prophet of Yonwood, The City of Ember, The People of Sparks, The Diamond of Darkhold.
cu respect
Dragos

Unknown spunea...

'Agonie si extaz'Irving Stone; 'Bucuria Vietii' idem; 'Fiicele Doctorului March' Louisa May Alcott; 'Castelul Palarierului' Cronin

dreeandreea spunea...

De ce iubim femeile. Cartarescu
Winnetou. Karl May
Cuore- inima de copil. Edmondo de Amicis (cartea copilariei mele). Si lista ar mai putea continua la nesfarsit. O zi faina!

gini spunea...

as zice Orasele scufundate - Felix Aderca si Casa cu o mie de etaje a lui Weiss :)